رواية غيرت حياتي الفصل الرابع 4 بقلم سلمي ابراهيم

رواية غيرت حياتي الفصل الرابع 4 بقلم سلمي ابراهيم


غيرت حياتي 4

آدم..نتي ازاي تقوليلهم ع اللي حصل بينا

ليان..حامل يا آدم ..عاوزني اعمل اي يعني

آدم..بس احنا اتفقنا ان خلاص الموضوع دا هيتقفل كانت غلطه وراحت لحالها

ليان ..نعم يحبيبي..يعني تعمل اللي نت عاوزه..وبعدين نا اللي البس ف الطفل

آدم بنرفزه..نا معملتش حاجه 

ليان رفعت حاجبها.. لا والله...طب ولما نت معملتش حاجه..وافقت ع الجواز لي

اتنهد آدم..هووف...عملت بس مش لدرجة انك تحملي ي ليان

ليان..آدم..نا محدش لم"سني غيرك

آدم..ليان نا فاكر كويس اننا معملناش حاجه 

ليان..نت كنت سكر"ن ومش فوعيك..هتعرف منين

آدم..لا بس فاكر..نا خدت فحضني بس دا اللي فاكرو 

ليان بضحكة سخريه..نت عبيط...بقولك نا حامل منك

آدم..طب لو سمحتي فكريني 

ليان..يومها نت كنت متخانق مع ملك دي تقريبا وكانت خناقه جامده جيتلي قعدت تقولي نا بحبك يا ملك ومش عارف اي ..خدتني فحضنك فعلا وبعدها بقي.......

آدم ..ايوه بعدها بقي نا فاكر اني معملتش حاجه 

ليان..متاكد؟!!!






آدم..ايوه....لا....مش فاكر...طب نتي لي قولتيلهم اني عملت كده يوم ما جيت ناديتك..

ليان بتوتر..احممم...معرفش دا اللي جه ف دماغي

آدم..اللي فبطنك دا مش ابني ...انا لحقتك من واحد كان بيغت"صبك اكيد كنتي علي علاقه بيه

ليان بصتلو بقرف..نا مش هرد عليك...بقولك محدش لم"سني غيرك...بص لما يتولد هنعرف

آدم..نا هسال دكتر صاحبي امتي نعرف دا ابن مين 

راحت ليان عالسرير..انا هنام ....تصبح علي خير.......

آدم لنفسه..اي اللي نا عملته فنفسي دا ..كل دا بسبب اني بشر"ب...لو كنت فوعي متاكد اني كنت لايمكن اعمل كده..انا مكلمتش ملك..،مش قادر اكلمها بصراحه....مش قادر..هنام دلوقتي وبكرا اكلمها 

في بيت ملك...

ملك..ينور دا حتي مكلمنيش قالي هكلمك بليل ومتكلمش 

نور..هو نتي مش رايحه الكليه معاه بكره

ملك..اه 

نور..خلاص اتكلمي معاه بكره عينك فعينو كده عشان كلام الفون مش هينفع

ملك بخوف..نا قلبي مقبوض اوي....حاسه انو هيسيبني.......

عدي اليوم...صحي الصبح آدم قام يلبس ويجهز عشان الكليه

قامت ليان علي صوت نكشه..نت رايح فين

آدم بحده..ملكيش دعوه ..من هنا ورايح متساليش نا رايح فين وجاي منين..وعاوزك تعرفي حاجه واحده..نا مش بحب ف حياتي دي غير ملك. وبس وهي اللي هتبقي مراتي...فاهمه

ليان قامت وقفت..لا حيلك حيلك..هو الكلام دا ليا انا..متحبها يخويا..هو نا هبصلك يعني...نا وجودي معاك هنا لحد ما اولد وانسب ابني ليك بعدها هنتطلق علطول ونا مليش دعوه بيك اصلا حتي لو جبتها هنا البيت

آدم..لا يروح امك هي مش زيك هاا..مش ملك اللي تقعد مع واحد في بيت لوحدهم..وموضوع ابنك اللي هيتنسب ليا دا هنعرفه قريب متقلقيش..منا سألت دكتور صاحبي وقالي بنعرف ف الشهر الخامس تمام

ليان بصتلو بقرف..يلا شوف هتروح فين ...وسابتو ودخلت الحمام.....

اتنهد بضيق وكمل لبس وخرج .......

كانت ملك بتلبس وهي قلبها مقبوض ومتوتره جدا مش مصدقه انو قدر يعمل فيها كده...لبست وجهزت وخرجت ..وصلت المحاضره وطلعت فضلت تبص حواليها تشوفو مش لاقياه خافت اكتر واكتر....

وصل آدم للجامعه وطالع جاي يدخل ..مش هقدر ابص ف وش ملك ...مش قادر..هوووف هحاول ....ودخل 

الدكتور..اي يا آدم كل دا

آدم..آسف يا دكتور 

الدكتور..اتفضل بس ياريت متتكررش......راح قعد ...

ملك اول ما شافته اطمن شويه وحشها كل حاجه فيه نفسها يحضنها اوي ويحسسها انو معاها لسه.....

عدي وقت المحاضره بصعوبه علي ملك ..مكانتش مركزه ولا بتفكر في اي حاجه غير لما تخرج وتكلمو....خرجو كل الطلاب ...آدم قام بصلها كده بمعني تعالي...راحتله ملك وهي زعلانه جدا

آدم..مالك يحبيبتي...

ملك دمعت وهي بتتكلم..هو نت ازاي قدرت تنام منغير ما تسمع صوتي 

كان السيكشن فاضي خالص مفيش الا هما

آدم..ومين قالك اني مسمعتش صوتك قبل ما انام...جبت ريكوردات بتاعتك كلها وسمعتها عشان اعرف انام

ملك..طب مكلمتنيش لي...انت اول مره تعملها 

آدم اتنهد..آسف يحبيبتي..اوعدك والله مش هتكرر تاني

ملك ..تمام..همشي...وجايه تمشي مسك ايديها وقربها عليه...

آدم..رايحه فين ...نا مخلصتش كلامي

ملك بدموع..عملت كده لي....






آدم لنفسه..طب اقولها اي...هو نا المفروض اقولها اني اتجوزت...مش هقدر طبعا.....

كان باصص في عنيها..كنت بشوف غلاوتي عندك

ملك ضربتو في صدرو..وشوفت

آدم بضحكه خفيفه..شوفت اه

ملك..اوعدني انك متعملهاش تاني ..انت مش عارف نا كنت عامله ازاي ..انا اترعبت 

آدم بابتسامه وحب..حسيتي ب اي وفكرتي ف اي

ملك..حسيت اني قلبي مقبوض اوي وانك وحشتني اوي ونفسي احضنك ...وحسيت انك هتسيبني وخوفت اوي ي آدم

شبك ايده في ايديها اوي كان حاضن ايده بايديها وباصص في عنيها..بحبك يملك بجد....

ملك بدموع..متعملش كده تاني عشان خاطري.....

اخدها فحضنت بهدوء..اوعدك يحبيبتي...والله عمرها ما هتتكرر تاني

ملك مسكت فيه اوي ما صدقت جالها تاني بعد ما حست انو بعد عنها...

آدم..بحبك.....

ملك ..ونا بحبك اوي ......

بعدو عن بعض بهدوء....

آدم مسحتها دموعها بحب..مشوفش دمعه ليكي تاني ...نتي حبيبتي ..مقدرش اشوفك بتعيطي وكمان بسببي 

ملك..اوعا تسيبني ي آدم....

آدم..عمري ما اسيبك يروح قلب آدم.....مسك ايديها..يلا بقي عاوز آكل هموت من الجوع....

ملك بضحكه..ماشي يلا......

عدي الوقت وكان مروح آدم.....

كانت ليان بتتكلم ف الفون..بقولك نت مش هينفع تظهر تاني ..بابي لو شافك لسه فحياتي هيتاكد انك ابوه ...فاهم ودي مش الحقيقه..

حست بصوت آدم طالع قفلت بسرعه

آدم دخل حط حاجته منغير ما يتكلم

ليان..مامتك كانت عاوزاك 

آدم..تمام......ودخل الحمام......

ساب فونه ورن وكانت ملك.....

ليان لنفسها..هي دي بقي حبيبة القلب....طيب...نا هوريكو...ومسكت الفون وردت و.......

يتبع.......


                   الفصل الخامس من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×